Societãtile mai au o zi pentru a-si înregistra angajatii

Microîntreprinderile, la fel ca si celelalte firme, vor trebui sã-si înfiinteze un registru de evidentã a salariatilor pânã la data de 14 mai. Prevederea se aplicã si micilor afaceristi care, acum, nu au nici un salariat.

Microfirmele vor trebui sã înfiinteze un registru general de evidentã a salariatilor în conformitate cu prevederile HG 247/2003, potrivit Ministerului Muncii si Solidaritãtii Sociale. „Microfirmele trebuie sã înfiinteze si sã întregistreze registrul general de evidentã a salariatilor la inspectoratele teritoriale de muncã, în termen de 60 de zile, de la 14 martie”, ne-a declarat Valentina Contescu, inspector general de stat adjunct la Inspectia Muncii. Microfirmele înfiintate dupã data de aparitie a hotãrârii de guvern au la dispozitie 10 zile pentru a-si înfiinta un registru al salariatilor

O lege necunoscutã
Marea majoritate a patronilor de microfirme nici nu stiu cã trebuie sã facã acest lucru, ne-a spus Ovidiu Nicolescu, presedintele Consiliului National al Întreprinderilor Private Mici si Mijlocii. Si asta fiindcã parlamentarii au modificat recent regimul de impozitare a microîntreprinderilor, pe care le-au obligat sã-si angajeze un salariat pentru a mai beneficia de impozitul de 1,5% din cifra de afaceri. Cum legea nu spune clar data de la care acest om trebuie angajat, tot parlamentarii s-au gândit sã-si repare greseala si sã acorde un rãgaz de 60 de zile patronilor, prin introducerea acestei prevederi în Ordonanta 36/2003. Numai cã aceastã ordonantã este în fazã de proiect si va mai trece ceva timp pânã când ea se va vota si aplica. Cu toate acestea, patronii microfirmelor trebuie sã se ducã la camerele de muncã sã-si declare registrul salariatilor. Altfel, riscã amenzi cu sume cuprinse între 20 de milioane si 50 de milioane de lei.
Înghesuialã mare
Din datele oferite de Inspectia Muncii, pânã vineri, doar 10% din angajatI reusiserã sã-si obtinã registre generale de evidentã. Din cauza înghesuielii mari care a avut loc la inspectoratele teritoriale de muncã, Inspectia Muncii a decis prelungirea programului de lucru. „Pentru angajatorii care au un numãr mare de salariati se vor organiza echipe mobile de inspectori”, spune Valentina Contescu. „Guvernul va lua în discutie posibilitatea prelungirii termenului”, adaugã ea.
Datele din registru
Potrivit noului Cod al Muncii, începând din ianuarie 2004, toate cãrtile de muncã vor dispãrea. Locul acestora va fi luat de registrele generale de evidentã a salariatilor, unde vor fi înscrise contractele de muncã ale tuturor angajatilor unei firme. Atât societãtile de stat, cât si cele private sunt obligate ca pânã la 14 mai sã-si înfiinteze si întregistreze la camerele de muncã un registru al salariatilor. Acesta va trebui completat pânã la 31 decembrie 2003. La solicitarea firmelor, registrul se va putea tine si în format electronic. (Daniela Ivan, Vali Blãnaru)

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s