ALIMENTAREA CU APA A AUTOSPECIALELOR TEHNICA ALIMENTĂRII CU APĂ

Alimentarea directă:
– Este modul de alimentare în care autospeciala este amplasată la o sursă şi refulează apă direct asupra incendiului.
Sursele de apă pot fi:
– naturale (lacuri, râuri, bălţi, etc);
– artificiale (bazine, guri de apă de pe reţeaua de alimentare, puţuri, fântâni,etc). Alimentarea din surse naturale:


Alimentarea din lacuri – se poate executa cu îndeplinirea următoarelor condiţii:
să existe rampă amenajată sau malul să fie tare şi abrupt, fără a mai necesita amenajări;
adâncimea apei în locul ales să fie de cel puţin 50 cm pentru a acoperi sorbul. Dacă adâncimea apei este mai mică, se va amenaja o groapă;
fundul lacului să fie pietros sau nisipos, iar dacă este mâlit şi cu alge, sorbul se va introduce în coşul pentru sorb şi se va aşeza pe un podium de scândură.
Pentru amenajarea locurilor de alimentare este necesar ca lucrările să se execute în cel mult 30 min. pentru APCA R. 12215 (şi similare), timp în care acestea pot lucra cu o ţeava tip „C”, ajutaj 18 mm, la o presiune de 2-2,5 atm.
Alimentarea din râuri – se poate face din vad, de pe rampa de alimentare sau de pe poduri, astfel:
– pentru alimentarea din vad autospeciala se amplasează la 2 m de cursul de apă;
– pentru alimentarea de pe pod (rampe) se opreşte autospeciala pe partea carosabilă în direcţia de deplasare, tuburile de absorbţie fiind trecute pe sub parapet, astfel încât cotul tubului să nu depăşească axul pompelor.
Când alimentarea se face de pe pod, se va avea în vedere că distanţa de la oglinda apei şi până la axul pompelor să nu depăşească înălţimea înscrisă în caracteristicile tehnico-tactice ale tipului de maşină respectiv.
Atât la alimentarea din vad, cât şi de pe rampă sau poduri, sorbul va fi orientat contra curentului de apă.

Alimentarea din surse artificiale:
Alimentarea din bazine se execută respectând aceleaşi reguli ca la alimentarea din surse naturale.
Alimentarea de la gurile de apă de pe reţeaua de alimentare, care poate fi:
normale;
ventuze.
Gurile de apă normale sunt amplasate pe reţele de alimentare cu un diametru până la 200 mm. Alimentarea de la acestea constă în amplasarea autospecialei la circa 3 m de gura de apă şi racordarea hidrantului şi a tubului de absorbţie de la maşină la sursă.
Gurile de apă ventuze sunt amplasate pe reţelele de alimentare cu un diametru mai mare de 200 mm.

Alimentarea prin întreruperea continuităţii:
Acest mod de alimentare se foloseşte atunci când sursa de apă este mai departe decât distanţa maximă a alimentării directe şi se intervine cu o singură autospecială.
în acest caz, imediat după sosire, va acţiona asupra incendiului. La terminarea apei din cazan se dezracordează dispozitivul, iar maşina se deplasează la sursă pentru alimentare, după care se întoarce la locul incendiului.
Acţiunea de stingere va continua de către servanţi şi populaţie cu mijloace locale, pe timpul cât autospeciala se deplasează la sursă, unde alimentează şi se înapoiază.
Servantul 4 însoţeşte autospeciala la alimentare.

Alimentarea în releu:
Acest mod de alimentare se foloseşte când distanţa de la sursă la locul incendiului depăşeşte distanţa maximă a alimentării directe şi garda de intervenţie este formată din cel puţin două autospeciale de lucru cu apă.
Modul de alimentare în releu constă în refularea apei de la sursă de către o autospecială către alta ce acţionează pentru stingerea incendiului.
Distanţa de la sursa de apă până la locul incendiului se împarte, de regulă, în trei sectoare de lucru.
Fig. 51
sectorul de alimentare în cadrul căruia sunt cuprinse autospecialele (autospeciala de la sursa de apă) şi primele (prima) role de furtun întinse de la acestea către incendiu;
sectorul intermediar, în cadrul căruia sunt cuprinse dispozitivele (dispozitivul) şi autospecialele (autospeciala) până la primele role de furtun întinse de la ultima autospecială către sursa de apă;
sectorul de stingere, în cadrul căruia sunt cuprinse autospeciala cu dispozitivul de lucru pentru stingerea incendiului.
– în cadrul unui releu, autospecialele se vor amplasa, de regulă, astfel:
– cele cu pompe puternice se vor amplasa pe sectorul care necesită folosirea celor mai mari presiuni;
– cele cu cazan mai mare se vor amplasa în sectorul intermediar de stingere.
Alimentarea în navetă:
Este modul de alimentare a tuturor autospecialelor. Acest procedeu se foloseşte atunci când distanţa de la sursă la obiectivul incendiat depăşeşte posibilităţile de alimentare în releu.
în cadrul sistemului de alimentare în navetă se stabilesc trei poziţii prin care trece obligatoriu fiecare autospecială după cum urmează:
poziţia de lucru, din care autospeciala acţionează asupra incendiului;
poziţia de aşteptarea, care se va stabili la 50 m depărtare de poziţia de lucru;
– poziţia de alimentare, aflată la locul de unde se alimentează cu apă autospecialele.
In momentul în care începe acţiunea de stingere, autospecialele se vor găsi: una pe poziţia de lucru, celelalte în poziţiile de aşteptare. Autospeciala din poziţia de lucru va refula apa cu debit şi presiune mare (în funcţie de natura incendiului), stând cât mai puţin în această poziţie.
Când s-au consumat 3/4 din cantitatea de apă din cazan, unul dintre agenţi cheamă prima autospecială din poziţia de aşteptare, care se va opri la 0.5-lm de cea care lucrează. In momentul terminării apei se dezracordează dispozitivul, racordându-se la cea cu cazanul plin.
In continuare, toate autospecialele vor trece prin poziţia de lucru, refulând apa pe linii tip „C” cu ajutaje de 12 mm şi presiune de 2,5 atm. pentru realizarea unui debit de 300 1/min.
Pe timpul acţiunii, servanţii vor fi repartizaţi, de regulă astfel:
servanţii 3, în poziţia de alimentare;
servanţii 2 vor fi folosiţi ca agenţi între poziţii;
comandanţii de echipaje vor fi numiţi şefii poziţiilor de aşteptare şi a agenţilor;
echipajul de la prima maşină ce a acţionat pe poziţiile de lucru vor rămâne permanent în această poziţie;
servanţii rămaşi disponibili vor fi folosiţi pentru eventualele schimbări ale celor din poziţia de lucru sau pentru a acţiona cu găleţi, accesorii de tăiat şi demolat în poziţia de lucru.
Alimentarea mixtă:
Se consideră alimentare mixtă atunci când sunt folosite simultan mai multe sisteme de alimentare, astfel:
directă, releu, navetă;
directă, releu;
directă, navetă;
releu, navetă.
In cadrul alimentării mixte, fiecare mod va trebui organizat complet.

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s