Textul 3. Omul care hranea maimutele.

Textul 3.

Omul care hranea maimutele.

Omul care hranea maimutele cu nucsoare, odata a spus. Dragi maimute, nucsoarele s-au imputinat. De acum inainte eu va voi da dimineata doar trei kilograme de nucsoare iar seara doar patru kilograme. Maimutele au turbat, au luat foc la aflarea vestii.

– Bine, potoliti-va. Bine. Va voi da dimineata 4 kg si seara 3. Maimutele s-au bucurat.

Acest om a murit cu mult timp in urma, dar continua sa conduca impreuna cu noi. Eu nu ii cunosc numele, in general nu cunosc aproape nimic despre el, decat aceasta fapta a lui si nici macar nu este important cum ma raportez eu personal fata de aceasta istorie cu maimutele, sau modul in care reuseste sa imi atinga demnitatea sau nu.

Eu stiu doar ca aceasta istorie conduce impreuna cu mine. Eu deja nu ma mai pot preface ca nu am auzit vreodata de acest om, de fapta sa si de rezultatul lui oarecum fantastic. Omul a murit demult , dar totusi continua sa conduca cu mine, iar acum conduce si cu voi, deoarece omul nostru a iesit dincolo de granitile vietii lui. Voi simtiti si intuiti maretia acestuia, vreti sa stiti ce cantec ii placea, ce poezie stia sa recite, cum o chema pe sotia lui. Si eu vreau sa aflu toate aceste lucruri, chiar si multe, multe altele.

De ce oare noi nu stim mai multe despre acest om fermecator? Pentru ca sensul vietii lui s-a redus la aceasta singura fapta. Noua ne pare rau de acest om. Noi simtim propria maretie dar in acelasi timp ne pare rau de noi, ne este mila de noi. Fragmente diferite din vietile noastre se imbulzesc sa intre incurcandu-se unele pe altele. Noi insine distrugem ceea ce am construit, la fel ca omul care si-a pierdut calea si din acesta cauza permanent pleaca si permanent se intoarce.

Omul pleaca si se intoarce.

Lasă un răspuns

