Secolul XXI la romani

Secolul XX la români

Secolul XX se caracterizează printr-un ritm alert de schimbări, uneori violente, de clase conducătoare. Fiecare clasă conducătoare venită la putere a căutat să-și impună propriile valori, in paralel cu creşterea nemulţumirii următoarei clase în formare.

În mare secolul XX ne oferă următoarele clase care la un moment dat au deţinut puterea politică și au avut putut decide asupra sorţii poporului român:

I.                   Boieri. Până în anul 1907, clasa boierimii (moşierimii) a are puterea politică. Răscoala ţăranilor din primăvara anului 1907 provoacă o criză politică ce o înlătură de la putere făcând loc burgheziei;

II.                 Burghezia . Burghezia preia puterea după înăbuşirea răscoalei ţăranilor din 1907 şi o păstrează până la Dictatura regală a lui Carol al II-lea (februarie 1938);

III.               Dictatura regală. Dictatura regală a lui Carol al II-lea  controlează puterea politică din februarie 1938 până la alungarea acestuia în septembrie 1940;

IV.               Dictatura militară.  Dictatura militară a Mareşalului Antonescu  deţine puterea politică din septembrie 1940 până în octombrie 1940, când România este ocupată de Germania;

V.                  Ocupaţia germană.  Ocupaţia germană din octombrie 1940 până la 23 august 1944 are un control hotărâtor asupra resurselor ţării orientate spre susţinerea războiului dus de Germania şi orientării politice a României;

VI.               Dictatura militară a Regelui Mihai.  Dictatura militară a Regelui Mihai ce  deţine puterea din 23 august 1944 până în 31 august 1944, când Bucureştiul este ocupat de armata sovietică;

VII.             Ocupaţia sovietică. O agresiune legislativă asupra poporului român realizată de clasa prosovietică.  Ocupaţia sovietică –forma dură- a durat din data de 31 august 1944 până în anul 1958, an în care trupele Uniunii Sovietice părăsesc România.

În aceşti ani România a fost obligată să plătească mari despăgubiri de război Uniunii Sovietice. Cu ajutorul  Armatei Sovietice de ocupaţie Uniunea Sovietică a condus: politic, economic, administrativ şi instructiv – educativ  România. Printr-o sistematică agresiune legislativă asupra poporului roman, protejată și susținută de Armata Roşie de ocupaţie aflată în cazărmile din România şi prin metode represive extrem de violente poporul român s-a aflat sub un total control străin:

–          Pe linie politică URSS şi-a impus proprii oameni la conducerea politică a României; a schimbat guverne, a lichidat oameni politici, conform deciziilor stabilite la Moscova (reprezentantul URSS pentru România era  Vîşinski şi nu numai).

– Agresiunea legislativă asupra poporului roman impusă de sovietici prin politicienii aserviţi Moscovei, unii veniţi de la Moscova, alţii formaţi de Moscova impuşi la conducerea politică a României. Aceştia au creat legii cu care au acţionat împotriva poporului român. Aceste legii au fost utilizate ca arme împotriva poporului român de către  persoane dornice de parvenire, care sub protecţia Armatei Sovietice, au arestat, închis în lagăre, au ucis, au reeducat etc.;

–          Impunând un cadru legislativ adecvat, pe linie economică s-a trecut la un control total a exploatării resurselor României care luau calea exportului spre URSS.  În acest sens au fost înfiinţate societăţi mixte sovieto-române, numite Sovromuri (Sovrompetrol, Sovromlemn, Sovromtransport etc.), cu rol în exploatarea rapidă şi sălbatică a resurselor ţării şi ducerea lor în URSS. Aceste societăți mixte, Sovromuri, au dus la secătuirea resurselor ţării.

– Administrativ: s-a trecut la o reorganizare teritorială a ţării după interesul şi modelul sovietic, pe regiuni şi raioane;

– Instructiv – educativ. Au impus legii în învăţământ prin care elevii erau învăţaţi să-şi iubească cotropitorii, să se mândrească că resursele ţării sunt acaparate de sovietici,  să aprecieze la superlativ tot ceea ce era sovietic, şi să denigreze tot ceea ce era naţional şi apusean. În şcoli elevii erau învăţaţi să se mândrească că avem conducte de petrol care îl duc din România peste graniţă la Sovietici etc. În şcoli se învăţa geografia şi istoria URSS pentru a se forma la generaţia tânără o mentalitate prosovietică. Din manualele elevilor au fost eliminate capitole care vorbeau despre personalităţi de seamă ale culturii şi istoriei poporului român. Generaţii de elevii din perioada ocupaţiei sovietice nu au învăţat despre aceste personalităţi şi nici nu aveau voie să vorbească despre ele, cum nu aveau voie să vorbească nici despre cei care au luptat pentru poporul român şi despre acțiunile politice care au dus la trezirea conștiinței naționale, acțiuni care  au dus în final  la formarea Statului Naţional Român.

VIII.           Dictatura proletariatului român.  După plecarea Armatei Sovietice în anul 1958  și până la 22 decembrie 1989 puterea este a clasei muncitoare în alianţă cu ţărănimea muncitoare.

Cuprinde cel puţin două etape: în prima parte este încă simțită o anumită subordonare faţă de puternicul vecin, în a doua parte – după invadarea Cehoslovaciei de către armatele Pactului de la Varşovia, cu excepţia României-  se duce o politică de  independenţă  faţă de puternicul vecin, cu consecinţele istorice corespunzătoare.

In prima parte, în mod treptat (pentru a nu supăra pe sovietici- URSS era încă un stat puternic cu o hegemonie asupra ţărilor din Europa răsăriteană;  recunoscută şi respectată de marile puteri ale lumii) s-a curăţat clasa  politică românească, prin înlăturarea elementele prosovietice. Această epurare în lumea politică a permis modificarea treptată a legilor în favoarea dezvoltării Statului Român.  Legile au fost treptat modificate căpătând un caracter tot mai naţional. Întreprinderile – Sovromurile-au fost preluate treptat de statul român.

Experienţele istorice negative anterioare şi spiritul constructiv muncitoresc al clasei politice de atunci, însoţită de dorinţa de independenţă economică a ţării, a generat un ritm alert de dezvoltare economică a ţării. La fel şi-n învăţământ marile personalităţi ale poporului român şi-au reocupat locul în manuale.

Elevii au fost învăţaţi să-şi iubească ţara, au apărut cântecele patriotice românești care se cântau în şcoli. Au fost scoase din învăţământ manualele care nu serveau intereselor Statului Român. Noile generaţii de elevii au putut acum învăţa despre personalităţile care fuseseră interzise de ocupanţii sovietici. S-a realizat o deschidere şi  spre alte culturi nu numai spre cea sovietică.

În şcoli elevii erau învăţaţi să se mândrească cu realizările poporului român atât din trecutul istoric cât şi din prezentul respectiv.

Dezvoltarea învăţământului a dus la formarea unei noi pături sociale, tot mai numeroase, cea a cărturarilor care treptat pătrund în structura politică a ţării. Astfel că puterea este treptat preluată de cărturari, care în urma unor conjuncturi internaţionale favorabile (procesul globalizării) ajung la putere;

IX.                Cărturarii. După 22 decembrie 1989 puterea în România este  preluată de cărturari…..

Un secol extrem de frământat în care cel puţin 9 clase sociale au ajuns succesiv la putere, de regulă prin mijloace violente…

Se pune în mod firesc întrebarea: Unde este stabilitatea? Ce va urma?

Sebastian Sünkemeny Martescuvici

OPINII:

1. Dimitrie

Cărturarii sunt buni cunoscători ai modelelor idealizate, teoretic-utopice, de organizare a societăţii omeneşti, promovate de-a lungul timpului de marii învăţaţi ai vremii. Sunt admiratorii ai numeroaselor şi măruntelor comunităţi – state independente,  „oraşe-cetăţi” antice greceştii ce se războiau continuu între ele, până ce au fost cucerite de macedonieni, iar mai târziu de romani. Nu sunt străini nici de ideile lui Machiaveli etc.

Iubitori de discuţii filozofice interminabile, fărâmiţaţi în grupări adverse, dornici de a avea poziţii privilegiate în stat, toate acestea îi va determina să fie mari iubitori ai descentralizării (modelul nenumăratelor stătuleţe din grecescul antic), ca singura soluţie ce poate să le ofere mulţimea de posturi în structurile administrative ale statului ce le-ar putea satisface orgoliile…încât fiecare „personalitate” să poată ajunge la un loc „important”.

În esenţă cărturarii sunt iubitori ai „Artei pentru artă” şi a formelor fără fond.

Ca urmare, ştiind şi să scrie, vor considera ca una din marile lor realizări va fi scrisul, şi nimic nu se va realiza fără un volum imens de material scris.

Vor fi creatorii de nenumărate documente, în număr cât mai mare, şi-n cât mai multe exemplare. În mod firesc va fi o inundaţie de acte normative, proceduri peste proceduri etc. Abundenţa lor le va face greu de aplicat, de regulă rămânând necunoscute publicului obișnuit sau fiind contradictorii.

Multe acţiuni rezumându-se în esenţă la întocmirea documentelor superstufoase şi-n multe exemplare… la verificări în etape succesive ale acestora, … cheltuindu-se resursele înainte de a se ajunge la partea practică, aceasta din urmă fiind parcursă superficial. În acest scop vor fi înfiinţate numeroase structuri de verificare – cititori de documente şi supervizori- care să le aprobe pentru a trece într-o nouă etapă de evaluare ş.a.m.d. În acest fel se produc tone şi tone de maculatură, asigurând funcţionarea xeroxurilor şi tăierea pădurilor.

2.  E.  ILEA

)

INCORECT: mosierii nu au iesit de pe scena decat dupa 1944

Iar rascoala de la 1907 a fost o diversiune creata de serviciile militare de informatii austriece. Unde au actionat cei 2 agenti austrieci a fost revolta, unde nu, nu.

Amploarea a fost exagerata de unele publicatii nationale (nu putine) prin directorii lor cumparati

Regele Carol I a inteles ca Austro-Ungaria se temea ca Transilvania va fugi in mod natural spre Regatul Unit al Romaniei si era dispusa din disperare si (informat de serviciile secrete romane asupra situatiei) a dispus inchiderea frontierelor pentru a castiga timp in ideea de a decide ce trebuie facut cu agitatorii austrieci. Dupa 3 zile, agentii romani au facut ca la urechile agitatorilor austrieci (ascunsi langa ROsiori de Vede) sa ajunga stirea ca frontiera este deschisa. La punctul de frontiera Giurgiu, cei 3 agenti au fost tinuti in incordare ca sa inteleaga ca nu din intamplare sunt liberi si au fost lasati sa plece spre destinatia lor finala, Sofia, unde ii astepta regele bulgar, protector.

BURGHEZIA a fost mereu la putere in acest interval, capii ei, Max Auschnit si Malaxa jucand chiar pocher cu regele Carol II si Elena Lupescu(pierdeau cu gratie averi in favoarea regelui…)

Un sovrom creat de rusi a fost TARS- Transporturile aeriene romano-sovietice. Folosea exclusiv parsonal de executie si baza materiala romana  a LAR-Liniile aeriene romane (Lockheed, Potez, De Havilland, etc), insa lua tot caimacul…pina in 1954. Idiotii ne-iesiti din plasa psihica a rusilor, proclama si acum crearea companiei romane de aviatie civila in 1954, in loc sa proclame ca data de formare 1920 (initiativa lui N Titulescu), cu o paranteza de ocupatie sovietica intre 1948-1954…

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s